معرفی کتاب | ای میهن من، ایران
  • کد مطالب: ۱۸۵۰۳۴
  • /
  • ۰۸ آذر‌ماه ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۶

معرفی کتاب | ای میهن من، ایران

کتاب «ای میهن من، ایران» شامل ۱۶ قطعه شعر سروده‌ی اسدا... شعبانی در زمینه‌ی توصیف شهر‌های ایران و ویژگی‌های آن‌ها از نظر محیط زیستی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی است.

هانیه وهابی - کتاب «ای میهن من، ایران» شامل ۱۶ قطعه شعر سروده‌ی اسدا... شعبانی در زمینه‌ی توصیف شهر‌های ایران و ویژگی‌های آن‌ها از نظر محیط زیستی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی است.

شاعر در قالب چهارپاره، معیارهای فرهنگی-ادبی و مکان‌های مشهور شهرها را به تصویر می‌کشد. مخاطب با خواندن این اثر می‌تواند شناخت نسبتا کاملی از ایران (از نظر معماری، فرهنگی، تاریخی و ...) و طبیعت (زیست‌محیطی، جغرافیایی و هنری-ادبیّات و شعر) پیدا کند.

تشبیه‌ها و توصیف‌ها دلپذیرند. تصاویر با متن هماهنگ ‌و مشخص‌کننده‌ی‌ ویژگی هر منطقه و سبک هنرمندانه و طبیعت آن است و نگارش با فونت درشت و خواناست.

درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب «ای میهن من، ایران»

اسدا... شعبانی، سال ۱۳۳۷ در همدان در حوالی الوند، آنجا که کردستان و همدان به هم پیوند می‌خورند، به دنیا آمد. از کودکی برای معاش کار کرد.

سال ۱۳۵۷ دیپلم گرفت، به استخدام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآمد و از آن پس به سرودن و نوشتن برای کودکان و نوجوانان پرداخت.

شعبانی اکنون کارشناس شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیر نشر توکاست.

برخی از آثار اسدا... شعبانی عبارت‌اند از: خانه‌ی ما خانه آهوها، جوجه طلایی، موش‌های نقاشی، زمین کوچک من، ما با هم، آواز توکا، ماهی‌خوار حیله‌گر، خاله پیره‌زن و سه قصه‌ی کوتاه، ماه نو نگاه نو، حیوانات جنگل، گنجشک و پنبه‌دانه.

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.